Friday, December 18, 2009

Lumi-Neige-Snow!

Eile hommikul ei suutnud ma uskuda, et kas tõesti need pisikesed valged helbekesed, mis õhus lendlevad, on tõesti lumi?!? Aga jaa, pärastlõunaks oli maha sadanud juba arvestatav kogus lund. Ja õhtuks kattis maad juba nii 5 cm lumevaip.
Õhtul tegin lumepallidest kaks lumelaternat ja pisikese lumememme postkasti kaunistama. Kui ma väljas askeldasin, küsis meie uudishimulik naabrimammi, et mis ma seal teen? Suhteliselt keeruline on seletada, mis asi see lumelatern on ja mida ma siin meisterdan :)
Igatahes pimeduse saabudes oli meie maja ees ja taga kaks mõnusat valgusallikat.

Täna hommikul oli minu heameeleks lund natuke juurde tulnud ning ennelõunal tuli päris tihe lumesadu, nii et õhk oli valge. Käisin väikesel jalutuskäigul pagariärisse leiba ostma ja meie väikene linnake oli lumeärevuses. Kesklinna põhitänava väike mäkketõus oli muutunud libedaks, nii et paar kollaste vestidega meest juhtisid neid üksikuid julgeid autojuhte teist tänavat kasutama. Minu jaoks oli imelik, et tänavapuhastusmeeskondi näha polnud, kuigi lumesadu oli ennustatud. Ei tea, kas siin üldse on neil lumelabidad? Poodides pole ma neid ka näinud.. Ühtegi lumesahka pole ma veel ka siiani näinud.

Päraslõunased uudised olid ka 90% lumest ja sellega seonduvast kaosest. 54 maakonnas on lumi ja seega märgistatud kui ohuala.
Minu jaoks oli üllatav ja südantsoojendav suurlinna(de)s korraldatud kampaania vanurite abistamiseks à la Aita naabrit! Eesmärgiks vanurite abistamine, näiteks söögipoolise toomisega, kuna tänavate libeduse tõttu ei riski paljud memmed-taadid õue minna.
Kuna täna on jõuluvaheaja algus, siis muidugi on kaos ka transpordiga. Lennujaamades on 20% lendudest tühistatud ning paljud lennud mitme tunni võrra edasi lükkunud. Paljud reisijad veetsid tänase öö lennujaamapõrandal. Kiirteedel on ummikud; kiirrongide kiirust on piiratud ja inimestel soovitatakse oma reisiplaane edasi lükata.
Ühesõnaga: lumi=täielik kaos :)

Uued lumelaternad on õhtuhämarust ootamas ja uut lumesadu ennustab ilmajaam juba pühapäevaks.
Kestaks see külm ja lumi veel nädalakese- oleks see alles jõulukink!

2 comments:

  1. Ma küll ei tea täpselt, kuidas seal Tours'i kandis üldiselt selle lumeteemaga on, aga näiteks meil Provence'is tõesti tänavatelt lumekoristamise atribuutika linnades lihtsalt (loogiliselt) puudub, kuigi eelmisel talvel oli ikka korralik lumi maha tulud.... nii et sel juhul lihtsalt ongi kaos :) Talvised teehooldustööd Provence'is on hoopis muru niitmine teeäärtest :)

    ReplyDelete
  2. ega siin ka jah, pole väga lumekoristusvahendeid. Inimesed viskavad tavaliste metall-labidatega lund või siis rehadega ja luudadega. No ajavad ka asja ära :)
    Eks aastas korra-paar on lumepaanika päevaks -kolmeks ja siis loksub elu jälle tavalisse rütmi.
    Meil kestis lumi 3 päeva ja laupäevane vihmasadu sulatas kõik nii 3-4 tunniga ära.
    Aga ma olen lootusrikas: hetkel sajab jälle, lörtsi :)

    ReplyDelete