Tuesday, June 22, 2010

natuke uudiseid

Mu kirjutamispisik on viimasel ajal vist puhkusele sõitnud. Ei ole kuidagi isu kirja teel seletada. Aga ma natuke nüüd ikka proovin midagi kirja saada.

Jaanipäevast läks ka siin ilm ilusaks. Päike ja sooja mõnusalt üle 20. Nädala lõpus lausa üle 30. Sai jälle kerged kleidid ja topid kaugelt riiulilt alla võetud ja käiku lastud.
Laupäeval sõitisme juba varakult ära, et mitte aega raisata ummikutes. Nimelt on rannikule suunduv maantee siiani teetöödeks osaliselt suletud ja seega on seal järjekorrad kindlustatud. Ärkasin juba enne 7. Käisin pagariäris värske baguette'i järel, millest meisterdasin lõunaks kaasa võileivad.
Teedel oli liiklejaid hõredalt, nii et sõit oli tõrgeteta. Maabusime Bray dunes randa, ehk Bray liivaluidetele. Kuna tuul oli tugev ja jahe, tegi see ka päevitamise viluks. Seadsime end sisse küll väikese künka taha, aga jätsin kerge dressika selga. Pool-päevitamine või nii :)
Pärast lõunast piknikku sõitsime läbi Belgia kodu poole ja tegime peatuse järjekordse sõjamemoriaali juures.
See Prantsuse piiri äärde jääv Belgia on ilus; maaliliste maastikega, kus on kõikjal lehmad, lambad; põllulapid on aktiivses kasutuses: kultuuridest populaarsemad on mais, nisu ja muidugi kartulid, mida siinkandis palju süüakse (eriti friikartulitena:).
Majad on valdavalt tellistest, mitte väga suured ning palju on lilli, ilusaid puid-põõsaid. Hea silmale vaadata, et inimesed hoolivad oma ümbrusest ja hindavad ilu enda ümber.

Pühapäeva hommikul oli juba 9. ajal nii soe, et isegi meie jahedamal majaküljel asuval rõdul oli mõnusalt soe. Hommikusöök rõdul ning siis tegime tiiru vanalinna turul. Rahvast polnudki väga palju, või siis olime varased ja inimesed tulid alles keskpäeval.
Ostsime karbi kohalikke maasikaid (500gr 3 eur) mis olid tõesti head ja grillimiseks mõned šampinjonid. Seal vanalinnaturul on nimelt ka üks seenekaupmees, keda teistel turgudel pole. Lisaks tavalistele šampinjonidele pakub ta igasuguseid huvitavaid seeni. Kukeseened on ka olemas, hinnaga 3,5o 100gr.
Pärastlõunal grillisime köögivilju ja hiljem kui suurem palavus lahtus, tegime mõnusa pooleteisttunnise jalutuskäigu vanalinnas.

Indi on nende soojade ilmadega väga laisk. Magab terve päeva, vahetades aeg-ajalt vaid kohta: rõdutoolilt põrandale, kus siis sirutab end pikalt välja, nii et tagajalad on ka välja sirutatud ja tulemuseks "kassinahk". Eks nii on kõtul hea jahe :) Hommikuti ajab ta meid ikka üles, kella 5. paiku ja sel nädalavahetusel ei lasnud üldse pikalt magada. Üksi on ju igav hommikusööki süüa.
______

21. juunil toimus juba 29. korda üleriigiline üritus Fete de la Musique, ehk Muusikafestival või -pidu. Tegemist igati laheda ettevõtmisega ja asi näeb välja nii, et pea igal tänavanurgal on bänd. Üritus on tasuta ja rahvast palju. Muidugi käib asja juurde kesvamärjuke ja võrdleksin meeleolu Eesti Jaaniga. Koju tulime kesköö paiku, enne kui rahvas liiga lõbusaks muutus.

Kolmapäeval oli märkimisväärne hetk, sest meile tuldi lõpuks ventilatsiooni kaema. Mees tundus päris asjalik, tõdes et see müra pole normaalne ja lubas kiiremas korras lahenduse leida. Selle tuule kohta aga ütles, et see on ok et toas õhk ringleb. Vaidlesin talle muidugi vastu, et kardinate liikumine ja see et külm on, pole ikka tavaline küll. Ta arvas, et ehk on see ühe katkise ventilatsiooni süü ja et teised probleemid leiavad ka siis lahenduse. No eks elame-näeme; loodan et mees on sõnapidaja ja kiiresti midagi ka lõpuks paremuse poole muutub.