Monday, March 22, 2010

Koduotsingud vol.2

Pühapäeval sõitsime jälle oma uude kodulinna. Meie kiisumiisu jäi seniks vanavanemate hoole alla. Eks ongi parem kui maja koheselt tühjaks ei jää. Selle poole aastaga oleme senise elukorraldusega ju harjunud.
Lille'i jõudsime pärastlõunal. Tšekkisime end tuttavasse appart-hotelli sisse ja õhtul tegime väikese tiiru linnas.

Eile oli Gui'l esimene tööpäev. Pärastlõunal võttis mind hotellist peale Home Sweet Home agentuuri töötaja, kes aitab meile kodu otsida. Tegmist oli minust ehk 5 aastat vanema hästi meeldiva naisega, kellega tekkis kohe hea klapp ja kes mind kortereid vaatama viis. Kokku nägime 6 kohta.
Esimene asus Wazemme linnaosas, kuulsa Prantsuse suurima turu läheduses. Tegemist 2007. a hoonega. Korter oli väga heas korras, nagu uus. Valgusküllane ja köögis oli isegi 4-auguga pliit. Algus oli hea.
Siis sõitsime vanalinna. Käisime vaatamas üht vanemat korterit. See oli natuke väsinud olemisega ja imelik oli tapeet vannitoas. Pole just kõige praktilisem. Köögis puudus isegi pliit.

Järgmisena külastasime uut maja, kus tööd alles käisid väljas täie hooga ja verandagi polnud veel päris valmis. Korter asus esimesel korrusel (ehk siis Eesti mõistes teine) ning oli väga mõnus. Jällegi palju valgust, aknaid, hele puitparkett (lõpuks kasutatakse ka siin külma kiviplaadi asemel parketti!). Küte oli küll elektriline, aga reguleeritav, ehk siis kodus äraoleku ajaks saab selle välja lülitada. Üllatav oli veranda, mis oli tõesti suur. Aknad olid sisehoovi poole, kuhu tuleb muru ja puid.
Samas majas korrus kõrgemal oli teine korter. Juba sisse astudes meeldis see mulle rohkem. Aknad olid küll tänava poole ning veranda oli palju pisem. Samas oli kuidagi hubasem ja mõnusama lahendusega. Eriti meeldis mulle kööginurk, sest kohe akna alla saaks paigutada tööpinna, kus oleks väga mõnus toimetada. Magamistuba oli ka mõnusalt väike, praktilise sisseehitatud kapiga.

Siis sõitsime Lille'st natuke välja, Madeleine linnaossa. Kuna see asus väga linna lähedal, ei saanudki väga aru et tegemist eraldi linnaga. Jala minnes on Lille vaid 5 min kaugusel. Vaatasime ühte vanas majas asuvat korterit, mis oli renoveeritud. See oli vist kõige huvitavam korter, teistest väga erinev. Eriliseks tegi selle korteri keskel asuv ruum, kus lagi oli klaasist vitraažidega, samuti vaheuksed. Vitraaž oli tehtud kunstniku poolt, kes oli ka oma nime talletanud. Veel oli suur pluss aiake, müüridega ümbritsetud, aga samas päris suur ja valgusküllane. Indile oleks see meeldinud ja potipõllundust saaks ka kõvasti harrastada. Miinuspooleks kõledus, sest kõrged laed jne ei olnud väga hubased ja soojakindlad. Köök oleks tulnud ka kõik ümber teha ning vannituba polnud praktiline.

Viimane korter asus kesklinnas (République). Suure šopingutänava läheduses. Korter oli jällegi vastselt renoveeritud. Miskipärast aga ei meeldinud väga. Kõige suurem pluss oligi asukoht.

Vahepeal läksin tagasi hotelli ja õhtul käisime ka Guiga kahte enim meeldinud korterit vaatamas. Esimest ja siis uue maja teist korterit. Talle meeldisid ka mõlemad.
Kell 20 oli meil veel kokku lepitud kohtumine korteri vaatamiseks Euralille kvartalis, sealsamas kus me eelmine kord peaaegu korteri leidsime, vastasmajas. Üürilisteks tudengitepaar, kes olid väga sõbralikud ja lahked. Korter oli päris suur ning kõige suurem pluss oli aed JA veranda. Eks muidugi pole sama asi vaadata korterit, kus inimesed sees elavad ning tühja. Mind häiris see, et nad suitsetasid (toas) ning neil oli kaks kassi ja koer (retriiver). Ja takistuseks sai ka see, et korter vabaneks alles aprilli keskpaigaks. Meil on aga asjaga kiirem.

Vot nii et oli üks produktiivne päev ja lootust kodu leida on.
Õhtul arutasime veel ka mõlemi korteri plusse ja miinuseid ning ei suutnud otsusele jõuda.

Täna hommikul testisin oma gps-i. Seda, mis mul peas on ja mis väga hästi ei funktsioneeri. Ses suhtes olen ma täiesti naine, et enda positsioneerimisega uues linnas läheb mul natuke aega. Pean saama mingi pidepunkti ja kõige parem on jala käies linna avastada.

Kõigepealt võtsin suuna Vazemmes suunas. Natuke tiirutamist muidugi oli, aga leidsin selle turu suht kiiresti üles. Teisipäeva kohta oli see turg päris suur. Ja kirju. Väljas oli igasuguse träni müüjaid: riided, kangad, ehted, kotid, kodutekstiilid... samuti köögiviljad, puuviljad... Rahvas oli multietniline. Kui selline sõna eksisteerib? Ei olnud väga traditsiooniline prantsuse turg. Pakutav kaup oli ka eksootiline; leida võis igasuguseid vürtse, Araabiamaade toiduained; Hallal liha jne. Kaupmehed hõikasid üle turu oma pakkumisi. Üks euro oli lööklause.
Tegin tiiru ka siseturul, kus olid ka kala- ja lihakaupmehed. Samuti oli mitu mahetoodete poodi ja esindust.
Hinnad erinesid päris palju ja tegelikult oli palju soodsaid pakkumisi. Nt kobartomat 1 eur kg (poes oli 3 eur, sama firma ja ka Hispaaniast pärit) Õunakilo varieerus 80 sendist 2-3 euroni, sama sordi eest. Et tasub ringi tiirutada ja võrrelda.

Kolm õuna ostetud, võtsin suuna esimese korteri poole. See jäi turust umbes 5-8 min kaugusele. Kõndisin natuke ümbruskonnas ja uudistasin. Selle piirkonna pluss ongi turg, mis toimub 3 korda nädalas. Lisaks on kohe ümbruskonnas mitu poodi (nt spetsialiseerunud puu-, juur- ja köögiviljale) kus hinna ja kvaliteedi suhe on hea. Kesklinna kõnniks seal umbes 20-25 min.
Tegin peatuse hotellis ja siis võtsin suuna vanalinna poole. Ainult 15 min kõndi ja olingi juba tuttavas kvartalis. Sealseid vahvaid maju kutsutakse Eurodisney'ks (nagu see naine mulle eile ütles) Seda lõbusate, nagu Disneyland'i pargi hoonete pärast.
Kvartal on tõesti mõnus, vaikne. Nii mõnegi pool on pooleliolevad ehitused. Kondasin jälle piirkonnas ringi. Leidsin kohe korteri lähedalt väikese pargi, kus olid väikesed aiamaad ja linna aed. Kohtasin mitmeid tervisesportlasi ja koeraga jalutajaid. Linna ümber asuv ringtee on kohe sealsamas, aga samas automüra väga ei kuule.

Tagasi kõndisin läbi vanalinna, mis mind järjekordselt ära võlus. Oma pisikeste huvitavate, eriilmeliste majadega, kohvikutega, isuäratavate akendega pagari- ja kondiitriäridega, disainikauplustega, lillepoodidega.. Üks mees küsis minult teed, et tundusin vist kohalikuna.
Siis tegin veel tiiru kesklinnas ja šopingutänaval. Ilm läks ka väga mõnusaks ja päikegi tuli välja. Sooja oli 16 kraadi, päikese käes 23.

Lille on paraja suurusega, jala saab täiesti vabalt ringi liikuda. Olen oma gps-i juba paremini tööle saanud. Paljud kohad on juba tuttavad.

Õhtul lubas see naine meile helistada, sest tal oli täna veel 5 korterit üle vaadata. Ootame-vaatame, mis tal uudist.